VIRTUALNA IZLOŽBA RADOVA UČENICA 3. AT RAZREDA U PROJEKTU OČUVANJE KULTURNO-UMJETNIČKE BAŠTINE GLAGOLJAŠKOG NASLJEĐA HRVATSKOG PRIMORJA IZ PREDMETA HRVATSKI JEZIK U SUVREMENOM KONTEKSTU

Iznimno motivirane učenice Natali Ivanić, 3. AT i Đana Haskić, 3. AT primjenom istraživačke i problemske nastave tijekom nastave na daljinu ostvarile su odgojno-obrazovne ishode učenja i međupredmetnu korelaciju s predmetima struke te svojim radovima oplemenile projekt Očuvanje kulturno-umjetničke baštine glagoljaškog nasljeđa Hrvatskog primorja iz predmeta Hrvatski jezik

VIRTUALNA IZLOŽBA RADOVA UČENICA 3. AT RAZREDA U PROJEKTU OČUVANJE KULTURNO-UMJETNIČKE BAŠTINE GLAGOLJAŠKOG NASLJEĐA HRVATSKOG PRIMORJA IZ PREDMETA HRVATSKI JEZIK U SUVREMENOM KONTEKSTU

NAPISALA: Tina Udović, prof. mentor

Poštovane kolegice i kolege, učenici i roditelji, posjetitelji mrežnih stranica Građevinske tehničke škole u Rijeci, 

dobro došli u posjet virtualnoj izložbi učenica 3. AT razreda Natali Ivanić i Đane Haskić koje su svojim izrazito motiviranim i individualiziranim pristupom ciljevima projekta Očuvanje kulturno-umjetničke baštine glagoljaškog nasljeđa Hrvatskog primorja iz predmeta Hrvatski jezik ostvarile i oplemenile projekt.

O svojoj motivaciji za ostvarenje projekta, učenica Natali Ivanić, 3. AT kaže: „Za ovaj rad inspirirala me je zanimljiva povijest kulturno-povijesne baštine, a ideju o izradi privjesaka na temu glagoljice dobila sam jer se inače bavim izradom nakita. Za izradu privjesaka koristila sam fimo-masu u različitim bojama koju sam razvaljala do željene debljine te malim nožem izrezala do željenog oblika. Prije pečenja u običnoj kuhinjskoj pećnici posula sam izrađena slova šljokicama kako bi se još bolje isticala.“ Rad učenice Đane Haskić, 3. AT nastao je potaknut promišljanjem nastanka i uporabe glagoljice: „Glagoljicom koja je u uptrebi bila tisuću godina bio je obuhvaćen život znanosti, književnosti i prava, stoga je ona važan dio hrvatskog kulturnog i nacionalnog identiteta. Za izradu i sudjelovanje u projektu glagoljice me inspirirala umjetnost pisma same glagoljice i povezanost s prošlošću i načinima života svih ljudi koji su je koristili. Sama tehnika korištena za izradu je urezivanje i paljenje istodobno uz pomoć naprave koja zagrijava čeličnu šipku i tako stvara tamne utiske žljebova u valjkastom komadu drveta koji simboliziraju slova glagoljice.“

Učenice su u kontekstu nastave i ostvarenja projekta ostvarile odgojno-obrazovne ishode učenja predmetnog kurikuluma Hrvatski jezik (SŠ HJ B.3.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.; SŠ HJ C.3.1. Učenik analizira utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.; SŠ HJ C.3.2. Učenik objašnjava tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.) te međupredmetnih tema uz međupredmetnu korelaciju s predmetima struke. Čestitamo izuzetno zainteresiranim i vrijednim učenicama na ostvarenim radovima i ciljevima projekta!