Projekt Umjetnički paviljon u Rijeci (2016. – 2021.)

Dragi učenici i djelatnici škole,

Iako je pandemija spriječila prezentaciju dovršetka Umjetničkog paviljona u Rijeci u sklopu obilježavanja 75. rođendana škole, odabir novog dana nije mogao biti bolji – paviljon smo predstavili na Dan našeg Grada – gradu za rođendan.

Zamisao objekta u svrhu izložbenog prostora rodila se kao način povezivanja srednjoškolaca i srednjoškolske ustanove sa Gradom, zajednicom, okolinom u kojoj živimo i stvaramo. Učenička primarna djelatnost proizašla iz samog naziva škole – Građevinska, graditi, graditeljstvo – nametnula je i način promišljanja, ideju, provedbu i, u konačnici, realizaciju samog projekta. Na početku stvaranja nismo bili sigurni želimo li pravo zdanje, revitalizaciju postojećeg prostora ili objekte koji su u nastajanju/nestajanju… stvorene samo kao dokument izložbe, zapis trenutnog.

Svi naši paviljoni nalazili su inspiraciju kako u svjetskoj praksi tako i u lokalnoj, riječkoj industrijskoj, lučkoj graditeljskoj baštini. Što je autore inspiriralo na ovaj današnji oblik, ostavljam njima da vam ispričaju.

Konstruiranje paviljona prošlo je kroz sve faze, od koncepta, idejnog rješenja do izvedbenog projekta i zapravo mu je to OSNOVNA SVRHA – pružiti mladima uvid u cjelokupni proces izvedbe.

Paviljon jest proces u nastajanju i nestajanju, učenici ga stvaraju i nakon izvjesnog vremena rastvaraju te počinju rad na novoj ideji, svaka generacija prenosi svoja znanja i iskustvo na iduću.

VAŽAN CILJ je uvesti kroz školski sustav mogućnost istraživanja i sudjelovanja u svim fazama projekta za koji smatramo da će učenicima približiti konkretne procese u njihovim budućim zanimanjima te na taj način potaknuti njihovu kreativnost.

Osnovne ciljeve projekta koje smo njegovali su:

  • istražiti nove metode rada i mogućnosti koje nudi graditeljska djelatnost, ali i školska praksa
  • međusobno povezati učenike/učitelje/nastavnike/ostale djelatnike sa lokalnom zajednicom u interakciji različitih struka i djelatnosti
  • razvijati među učenicima vršnjačko mentoriranje – gdje mladi prenose mladima znanje, vještine i iskustvo
  • zabilježiti rezultate Projekta u online oblicima te ih jednostavno objaviti na raznim mrežnim stranicama i na taj način javno zastupati važnost projekta
  • osvijestiti važnost online predstavljanja i dokumentiranja Umjetničkog paviljona – dokumentirati tijek nastajanja i realizacije paviljona
  • povezati lokalne zajednice (moguće i šire) kroz javne nastupe, izložbe, manifestacije te participirati u Europskom gradu kulture 2020

S obzirom na to da je ovakav projekt izuzetno zahtjevan, isti se razvijao i događao u fazama, trajao je punih 5 godina.

Svakako važan dio projekta jest sama zamisao. Odličnu ideju dala je Ivana Kukuljan, učenica 4. AT razreda, a njezino djelo nastavili su razvijati i dopunjavati učenici sljedećih generacija.

Paviljon smo gradili i po potrebi ćemo ga obnavljati, dajemo mu vlastiti pečat i karakter, ali istovremeno on gradi nas, gradi naše stavove, našu okolinu i zajednicu.

Paviljon ostaje kao svjedok vremena, dokument postojanja jedne generacije, dokaz našeg truda i rada.

Svakako treba reći HVALA. Veliku financijsku, ali i moralnu podršku naša je škola dobila od GRADA RIJEKE, konkretno financijska su sredstva dobivena na natječaju Javne potrebe u kulturi tijekom nekoliko godina. Također nesebičan prilog dala je i Primorsko-goranska županija čijim smo sredstvima nabavili dio materijala. Ipak, najveći teret financiranja, ali i ogroman volonterski posao odradili su učenici i profesori mentori uz podršku svih djelatnika i ravnatelja Građevinske tehničke škole Rijeka, Borisa Petrovića.

Na kraju bismo dodali kako je vrlo zahtjevno odraditi ovakav posao i trebamo naglasiti sljedeće – ako budući projekti daju upola ovoliko energije i poleta, zatim dobre „vibre“ i vrijedne sudionike/suradnike mi mu se iskreno veselimo.

 

Branka Merlacchi, prof.

jon